3. Merkki erämaassa olevassa naisessa.
Aluksi on Jumalan merkki; vaimo erämaassa.
Ilm 12:14. Mutta vaimolle annettiin sen suuren kotkan kaksi siipeä hänen
lentääksensä erämaahan sille paikalleen, jossa häntä elätetään aika ja kaksi
aikaa ja puoli aikaa poissa käärmeen näkyvistä.
Jälleen tulee jäljitelmä ja se on samassa paikassa, erämaassa. Ero
kuitenkin on; edellisessä on kyse vaimosta; jäljitelmä on nainen.
Ilm 15:3-5. Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen
istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja
sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
4. Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla
ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli
täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
5. Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan
porttojen ja kauhistuksien äiti".
Huomaa, että jälleen lähes täydellinen kopio siitä vaimosta joka synnyttää
poikalapsen, josta Ilm 12:13-17 kertoo. Ei ole sattuma, että kumpikin ovat
erämaassa. Siinä on jotakin; Israelin seurakunta vaelsi erämaassa.
Erämaavaellus on esikuva seurakunnan vaiheista. Sinne missä seurakunta
on ja vaeltaa, sinne tulee myöskin jäljitelmä, eli portto.
C. Mitä nuo kaikki merkit tarkoittaa?
1. Näkyvä merkki vain hengen merkki?
Seuraavassa ainoastaan koetetaan hieman avartaa yksipuoliseksi käynyttä
käsitystä pedon merkistä.
Lopun tapahtumista näytettiin Danielille laajasti monivaiheisissa näyissä.
Niistä löytyisi varmasti paljon selventävää, mutta niitä en enemmälti
käsittele.
a.) Kolminaisuus.
Jumalan kolminaisuus on: Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Saatanan "kolminaisuus" on: lohikäärme, peto ja väärä profeetta.
- lohikäärme on itse saatana, joka esiintyy Jumalana
- ensimmäinen peto on valhemessias eli antikristus, joka esiintyy
takasintulleena Kristuksena
- toinen peto on väärä profeetta joka esiintyy Pyhänä Henkenä
Ilm 16: 13. Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän
profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.
Tulikivijärveen heitetään aikanaan:
Ilm 20: 10. Ja perkele,(= lohikäärme) heidän villitsijänsä, heitetään tuli-
ja tulikivijärveen, jossa myös peto( = ensimmäinen peto, joka on
antikristus) ja väärä profeetta ( = toinen peto) ovat, ja heitä vaivataan
yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
Kaikki nuo jäljittelevät Jumalan kolminaisuutta. Väärä profeetta, eli
antikristuksen henki, toiminee kuten Pyhä Henkikin, eli myös ihmisten
kautta, ollen lukuisissa ihmisissä. Ja vaikuttaen heidän kauttaan.
Pedon merkki on siis tosiasiassa velhemessiaan, - antikristuksen, - merkki.
Pedon kuva on valhemessiaan kuva jota kumarretaan. Kuva saattaa olla
myöskin vertauskuva antikristuksen hengestä.
Pedon merkki on jäljitelmä siitä merkistä jolla Jumala merkitsee omansa.
Kyse on "antimerkistä"; Jumalan merkin jäljitelmästä.
Jumalan merkki on Totuuden evankeliumi, ja sen vastaanottanut saa Pyhän
Hengen sinetiksi.
Pedon merkki on valhe- "evankeliumi". Ja sen vastaanottanut ottaa vastaan
antikristuksen hengen merkiksi..
Ihminen ottaa vastaan siis jomman kumman merkin.
Antikristuskin on jäljitelmä Jumalan Kristuksesta.
Antikristuksen (pedon) merkki on jäljitelmä Jumalan merkistä,- Pyhästä
Hengestä.
Hengen merkistä on kyse. Ihmisessä on omistajansa sinetti. Jumalan, taikka
pedon sinetti merkkinä omistusoikeudesta. Niin Jumala kuin saatanakin
tunnistaa omansa antamastaan merkistä, eli antamastaan hengestä.
Ihminen on uskonut joko Totuutta tai uskoo valheen, eli ottanut vastaan
joko Totuuden evankeliumin tai valheen evankeliumin.
b. ) Onko pedon merkki jo ratkaistu?
Nykyään saa sen käsityksen, että pedonmerkin probleema olisi jo ratkaistu,
ja että kyse on fyysisestä merkistä, - mikrosirusta, joita olisi jo ihmisiin
laitettu. Tuo asia kuitenkin kumoutuu sillä, että pedon merkkiä edeltää
pedon kuvan kumartaminen ja jotka ei sitä kumarra ne kaikki tapateen.
Ketään ei ole vielä tapettu siitä syystä, siksi pedon merkki ei voi olla
vielä ilmaantunut missään muodossa ( tähän palataan myöhemmin tarkemmin).
Ennen pelastuminen oli uskosta kiinni ja pelastumattomuus epäuskosta
kiinni. "pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa" (2 Tm
3:15). "usko Herraan Jeesukseen niin pelastut".
Entä nyt lopussa? Muuttuuko asia nyt lopussa elekroniseksi mikrosiruksi,-
otat tai et.
Muuttuuko epäusko ja usko fyysisen merkin ottamiseksi taikka ei
ottamiseksi? Epäusko vie kadotukseen, mutta onko kadotukseen joutuminen
lopussa fyysisestä merkistä kiinni?
Jeesus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti; ei hänen sanomansakaan voi
lopussa muuttua miksikään toiseksi.
Eikö pedon merkki ennenkaikkea ole käänteinen oikeasta uskosta, eikö kyse
ole siitä, että uskotaan valhe?
Epäusko on uskon vastakohta. Epäusko on synneistä suurin. Epäusko on "antiusko",
jossa uskotaan valhe, jota saatanan kolmas persoona, -väärä profeetta
julistaa.
"Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he
uskovat valheen,
(2 Ts 2:11). Eksyminen on siis sitä, että uskotaan valhe.
Näin Jumala lähettämällään valheella seuloo lopussa ja pui puimatantereensa.
Jumala koettelee Poikansa morsianta; uskovatko nämä Totuutta vai
mieltyvätkö valheeseen.
Pedon merkki on uskollisuusvala pedolle ja sen vallalle. Tuo
uskollisuusvala tehdään jo kumarrettaessa. Uskollisuutensa kumartamalla
osoittanut saa kumartamisen seurauksena, eli uskollisuuden osoittamisen
seurauksena "uskollisuusmerkin",- pedon merkin.
c. ) Kieltäydy toki kaikenlaisista fyysisistä merkitsemisistä.
Ihmisiähän me olemme. Jos tulee jokin fyysinen merkintä, mitä tahansa
tarkoittava ja missä tahansa tarkoituksessa, niin niistä tulee ehdottomasti
kieltäytyä. Mutta olisiko pedon merkki niin yksiselitteinen?
Lajiteltaisiinko ihmiset lopussa fyysisen merkin mukaan? Pelastuminen ei
enää olisikaan uskosta vaan siitä, että et ota fyysistä merkkiä?
d.) Kaikilla on jokin merkki.
Pelastettujen joukossa ei ole ilman Jumalan merkkiä olevia, eikä
kadotukseen joutuneissa ole ketään ilman pedon merkkiä olevia.(Ilm14:11,
19:20). Ratkaisevaa on se ketä kumarretaan. Merkin saa vasta kun kumartaen
osoittaa alamaisuutensa. Ilman kumartamista ei kumpaakaan merkkiä saa.
Kukaan ei jää ilman kumpaakaan merkkiä, koska jokainen kumartaa jompaa
kumpaa, Jumalaa taikka petoa.
Jumala lähettää (pedon merkin),- valheen, eli valhe-evankeliumin, jonka
uskovat ne joilla ei ole rakkautta Totuuteen, eli Jumalan Sanaan, -
pelastuksen evankeliumiin. (muuten harvoja uskoviakaan nykyään enää tuo
pelastuksen evankeliumi tuntuu kiinnostavan. Tilalle on tullut paljon "mielenkiintoisempaa").
e.) Tutki itse Raamatusta.
Tässä paperissa on varmasti näkemyksiä jotka eivät ole oikeita, pyrin
esittelemään nimittäin mahdollisimman monta vaihtoehtoa, asian omakohtaisen
tutkimisen perustaksi. Laittakoon ne lukijaa tiiviimmin tutkimaan
Raamattua. Tuo omakohtainen Raamatun ilmoituksen tutkiminen on tämän
kirjoituksen tärkein tarkoitus. Siksi mukana on rohkeitakin arvioita ja
monia näkemyksiä jotka saattavat sivuta asiaa Älä etsi vastauksia
valmiista ihmisten kirjoituksista, koska niitä on satoja erilaisia
Ilmestyskirjankin kohdalla. Minkä selityksen taakse asettuisit? Älä minkään,
vaan tutki ja lue Raamattua itse. Tuohon tälläkin kirjoituksella pyrin sinua
ärsyttämään.
f.) Saatana ei tee uutta, se jäljittelee.
Hyvin hallitseva tuntuu olevan se, että mitä Jumala tekee ja on tehnyt,
sitä saatana jäljittelee. Saatana ei luo uutta vaan se yrittää valhetellen
jäljitellä Jumalan tekoja. Saatanan toiminta lopussa on hyvinkin
samankaltaista jäljitelmää Jumalan työstä. Uskomisesta on koko ajan
kyse. Uskotaan joko Totuutta tai uskotaan valhe.
Saatanan aikaansaannokset tuntuu olevan käänteiskuvia Kristuksesta ja hänen
työstään..
Kristus on lihaksi tullut Jumalan Sana,- Totuuden Sana ("Sanan tuli
lihaksi"). Antikristus on lihaksi tullut valhe, - valheen sana.
g. ) Puhuiko Jeesus pedon merkistä?
Huomion arvoista on se, että Jeesus ei loppua koskevassa puheessaan puhu
mitään pedon merkistä. Taikka puhuu, mutta käyttää siitä eri nimeä. Tämä ei
tee pedon merkki kysymystä tyhjäksi. Danielkaan ei kerro varsinaisesta pedon
merkillä merkitsemisestä mitään. Kylläkin paljon pedon taistelusta Kristusta
ja hänen seuraajiaan vastaan.
Jeesus keskittyy varoituksissaan eksytyksestä, - valheesta varoittamiseen.
Vallan saa lopussa toisenlainen evankeliumi, valhe-evankeliumi. Vallan saa
väärät kristukset ja väärät profeetat jotka eksyttävät ihmeillään ja
valheella. Eksytys tulee valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla (2 Ts
2:9). Niiden perässä juoksemisesta varoitetaan ( Lk 17:23). Mainitaan, että
raadon luo kotkat kokoontuvat (Mt 24:28). Eksytys kohdistuu valittuihin. (
Mt 24:24)
Laittomuus pääsee lopussa valtaa. (Mt 24:12). Merkille pantavaa on, että tuo
laittomuus ottaa vallan nimenomaan Jumalan temppelissä (2 Ts 2:4) ja siellä
se myöskin valtaansa käyttää. Laittomuus ei siis mene käyttämään valtaansa
sinne joka jo on pahan vallassa. Ei siellä nimittäin ole ketään
eksytettäviä, seillä olevat ovat jo ennestään eksyneitä.
h.) Vallasta on kyse.
Jumala hallitsee Sanansa kautta. Saatana jäljittelee Jumalan työtä ja
menettelee sanoin; halliten väärennetyn sanan,- valheen, eli eksytyksen,
kautta, sanan, joka näyttää hyvin oikean evankeliumin kaltaiselta, mutta on
valhe. Saatana tuo valhemessiaan ja valhe-evankeliumin Jumalan temppeliin
( 2. Ts 2:4). Julistajana on väärä profeetta. Näiden perässä juostaan ja
niiden nimeen vannotaan ja niitä kumarretaan.
Uskovia ei uhkaa vaara maailman taholta, vaan kristikunnan sisältä, Jumalan
temppelistä. Uskovia uhkaa vaara joka tekeytyy valkeuden enkeliksi, eli
hyvin Pyhän Hengen kaltaiseksi naamioitunut toiminta on todellinen vaara,
joka eksyttää valitutkin. Eksytys tulee hyvin rakkaudellisuuteen
kääriytyneenä. Eksytys tulee kristikunnan sisältä käsin; "Te olette
Jumalan temppeli". Sinne se Jumalan temppeliin eksytys tulee, ja sieltä
käsin se rakkaudellisuutta jäljitellen toimii.
i. ) Jumalan merkki.
Jumalan merkki on pelastuksen evankeliumi Kristuksesta - Totuuden Sanasta,
jonka vastaanottanut saa Pyhän Hengen sinetiksi. Tuo evankeliumin merkki on
painettu kaikkiin Jumalan omiin. (Filip 1:27-28). Jokaisella evankeliumin
vastaanottaneella on Pyhä Henki vakuutena vastaanotetusta pelastuksen
evankeliumista.
Pedon merkki täytyy siten olla kopio tuosta. Se tarjoaa omaa "evankeliumia",
muunnettua, mutta hyvinkin oikean näköistä evankeliumia, joka kuitenkin on
valhetta.
Tuon väärennetyn evankeliumin levittäjänä toimii väärä profeetta, toinen
peto.
Tuolla muunnetulla evankeliumilla, -valheella se merkitsee tuon sanoman
vastanottajat, ne jotka vapaaehtoisesti ottavat tuon väärennetyn sanoman
vastaan. Väärän evankeliumin vastanottanut ottaa antikristuksen hengen
merkiksi valheen uskomisesta; merkiksi siitä kenen oma hän on.
Ratkaisevaa on siis pelastumisen kannalta se onko "merkki",- eli nimi,
elämänkirjassa vai ei. Sen mukaan tuomitaan. Ei siis sen mukaan onko
ihmisessä esim. mikrosiru vai ei.
j. ) Toinen peto.
Tuo toinen peto on yksiselitteisesti Pyhäksi Hengeksi tekeytynyt väärä
profeetta. Tämä käy esille Ilm 20:10 jossa kerrotaan, että tulijärveen
heitetään; perkele, peto ja väärä profeetta.
10. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen,
jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina
ja iankaikkisesti.
Perkele on lohikäärme (Ilm 12:12-13),
ensimmäinen peto on valhemessias, eli antikristus.
Toinen peto, joka näyttää karitsalta, on väärä profeetta,
"agitaattori" joka tekee ihmeitä, puhuu valhetta, saa ihmiset uskomaan
valheen ja siten eksymään (puhuu kuin lohikäärme, -saatana, valheen isä),
Se saa ihmiset kumartamaan ensimmäistä petoa ja villitsee ihmiset tekemään
eka padon kuvan jota he kumartavat. Kumartamisella osoitetaan alamaisuutta
pedolle. Väärä profeetta siis yllyttää ihmisiä rikkomaan Jumalan ensimmäisiä
käskyjä. Kyseessähän on epäjumalan kuvan tekemisestä ja sen tehdyn
epäjumalan kuvan kumartamisesta. Luopuminen ja eksyminen tapahtuu siis jo
tuossa vaiheessa. Jo tuolloin tehdään valinta ketä kumarretaan..
Pedolla,- valhemessiaalla,- on siis käytössään väärä profeetta julistajana"ilmestystiedon"
antajana ja opin levittäjänä. (kyse on ilmeisesti HENGESTÄ joka tekeytyy
Pyhäksi Hengeksi ja sellasiena sitä kunnioitetaan).
Apulaisia tuolla väärällä profeetalla on ne, jotka ottaneet tuon Pyhäksi
Hengeksi tekeytyneen hengen, ja ovat kumartaneet valhemessiasta ja tekevät
sen kuvan kumarrettavakseen.
Pedon toiminta keskittyy hengen tasolla toimimiseen. Väärä profeetta
levittää valhetta ja uskoa valhemessiaaseen. Tuon valheen uskoneet ovat
eksyneet.
Tuntuisi kummalliselta, että saatana hylkäisi tuon eksyttämistapansa -
valheen julistamisen, "valheeseen uskomisen" ja siirtyisi suoraan
johonkin fyysiseen merkitsemiseen.
lauantai 6. joulukuuta 2008
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti