k.) Valhe on eksytys.
Pedon merkki on valhe - eksytys, joka otetaan vastaan taikka ei oteta.
Merkitty on uskonut valheen. Uskotaan valhe, ja kumarretaan pedon
kuvaa, tai pysytään kirjoitetussa Totuuden Sanassa. Muita vaihtoehtoja ei
ole. Jompaa kumpaa kumarretaan; Jumalaa tai pedon kuvaa.
Evankeliumin sanan julistuksen kautta Jumalan merkki saadaan.(Filp 1:27-28,
Ef 1:13). Tavallaan Jumalan merkki on usko Kristukseen. Pedon merkki on usko
valhemessiaaseen. Hyvin samankaltaista, mutta kopio, käänteinen
totuudesta, - siis valhe.
Mitä se on että eksyy? Mitä pitää tehdä eksyäkseen? 2 Ts 2:11 sanoo,
että. "he uskovat valheen". Eksytys ja eksyminen on sitä, että uskotaan
valhe. Eksynyt on ollut oikealla tiellä.
Eksytys tulee "valheen kaikella voimalla, ihmeiden ja tunnustekojen
voimalla" ( 2. Ts 2:9). Miksi? Siksi, että: "Etteivät ottaneet vastaan
rakkautta totuuteen voidakseen pelastua" (2. Ts 2.10). Seuraus totuuden
hylkäämisestä on, että: "Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän
eksytyksen, niin että he uskovat valheen" ( 2. Ts 2:11).
Eksynyt on uskonut valheen., se on hänelle kadotuksen merkki,- pedon
merkki.
Onko siis valhe pedon merkki?
L.) Kuka sitten on eksyttäjä?
Edellä olevasta voidaan päätellä, että valhetta levittävä on eksyttäjä.
Eksyttäjä on itse uskonut valheen ja levittää edelleen tuota valhetta.
Kaiken eksytyksen isä on saatana. Saatanalla on henki, joka on valheen
henki.
Eksyttäjä toimii saatanan hengessä.
2. Pedon merkki
Raamattu puhuu pedon merkistä Ilmestyskirjassa selvästä. Varmasti muuallakin
Raamatussa asiasta mainitaan, mutta toisella nimellä. Sitävastoin
epäjumalan kuvan tekemisestä ja niitten kumartamisesta Raamatussa puhutaan
ja varoitetaan paljon.
Pedon merkistä mainitaan Ilmestyskirjassa, että merkki otetaan käteen tai
otsaan. Erona Raamatussa aikaisemmin esille tulleisiin ( pääsiäisen,
käskyjen ja Jumalan sanan noudattamista kuvaaviin) Jumalan merkkeihin on
se, että Jumalan merkki tuli sekä käteen, että otsaan. Pedon merkki tulee
vain jompaan kumpaan.
Lopussa tapahtuvissa Jumalan omien merkitseminen tapahtuu vain otsaan.
Ilmestyskirjassa kerrotaan tuon Jumalan merkin olevan sinetti.
a. Käteen tai otsaan.
Ilm 13:16 mainittu pedon merkki otetaan joko käteen tai otsaan, siis
vain toiseen.
Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat
että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
Huomattava tässä on myöskin se, että mainitaan että merkin ottaa kaikki
tuossa vaiheessa elossa olevat. Eli kaikki ne jotka ovat tehneet ja
kumartaneet pedon ( epäjumalan) kuvaa. Missä uskovat sitten ovat tuossa
vaiheessa?
Huomattavaa on myöskin se että; "se saa kaikki panemaan (ottamaan) itse
merkin oikeaan (omaan) käteensä tai otsaansa", ja käsi on nimenomaan oikea
käsi.
"Kaikki" tarkoittaa kaikkia. Onko Jumalan omia niin vähän että heidät
jätetään mainitsematta? Ei, vaan uskovat ovat tuossa vaiheessa temmattu
hääaterialle.
Vihan aikana niiden 144-tuhannen julistuksen kautta uskoontulleet tapetaan
koska eivät kumarra pedon kuvaa. Varoitus. "älä ota sitä" on siis tavallaan
eksyttävä varoitus, koska ennen merkitsemistä kumarretaan pedon kuvaa.
Oikea varoitus tulee olla: " älä tee epäjumalaan kuvaa, älä kumarra sitä."
Valinta tehdään siis tuossa vaiheessa. Ne jotka eivät kumarra pedon
(epäjumalan) kuvaa, ne tapetaan ja KAIKKI jäljelle jääneet KAIKKI ottavat
pedon merkin. "Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat, että
köyhät, sekä vapaat, että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai
otsaansa". (Ilm 13:16).
Huomaa miten perusteellisesti Raamattu ilmoittaa, että merkin ottavat kaikki
tuolloin elävät ihmiset. Kukaan ei jätä merkkiä ottamatta. Ketään merkistä
kieltäytyviä ei tuolloin ole.
b. Kukin ottaa merkin itse.
Kyse on siis ihmisen itsensä ottamasta (omaksumasta) merkistä, eikä siitä,
että sen merkin laittaisivat ihmiseen jotkut toiset esim väkisin ( esim
lapsiin). Tässä piilee suuri asian ymmärtämiseen vaikuttava asia. Sen merkin
ottaa jokainen itse, ja kaiken lisäksi ilmeisen halukkaasti. Ja ilmeistä on
myöskin se, että merkkiä ehkä luullaan Jumalan merkiksi. Jokatapauksessa
merkki on hallitsijan merkki. Hallitsijan jonka alamaisia halutaan olla.
Koska merkityt ovat ensin kumartaneet petoa, eli antikristusta, lullaan
tätä ilmeisesti hengessä läsnä olevaksi Kristukseksi, niin tuolloin otetaan
vastaan tuo antikristuksen henki. Jälleen tuota väärää henkeä luullaan
Pyhäksi Hengeksi. Valkeuden enkelinähän se esiintyi.
Eksymisestä on siis jälleen kyse ja sen päätepiste on antikristuksen
hengellä - valheella merkitseminen. Eli pedon merkin ottamisesta. Tahdon
vapaudesta on kyse pedon merkin ottamisessakin. Ei sitä pakolla kehenkään
laiteta. Kyse on vallan antamisesta pedolle. Kumartamalla soitetaan
alamaisuutta hallitsijalle. (vertaa yhtäläisyys Nebukadnessarin
teetättämään kultaiseen kuvapatsaaseen, jota piti kaiken kumartaa. Jollei
sitä kumarrettu niin ne tapettaisiin. Myöskin kultaisessa vasikassa on
yhtäläisyyttä pedon merkkiin)
3. Tapahtumajärjestys kokonaisuutenaan.
1. Aluksi taivaassa näkyy Jumalan merkki; vaimo vaatetettu auringolla.
Ilm 12:2-1. Ja näkyi suuri merkki taivaassa: vaimo, vaatetettu auringolla,
ja kuu hänen jalkojensa alla, ja hänen päässään seppeleenä kaksitoista
tähteä.
2. Hän oli raskaana ja huusi synnytyskivuissaan, ja hänen oli vaikea
synnyttää.
2. Sitten näkyy toinen merkki taivaassa; lohikäärme.
Ilm 12:3-4 Ja näkyi toinen merkki taivaassa, ja katso: suuri,
tulipunainen lohikäärme, jolla oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea, ja
sen päissä seitsemän kruunua;
4. ja sen pyrstö pyyhkäisi pois kolmannen osan taivaan tähtiä ja heitti ne
maan päälle. Ja lohikäärme seisoi synnyttämäisillään olevan vaimon edessä
nielläkseen hänen lapsensa, kun hän sen synnyttäisi.
Tarkoittaneen kai sitä vaihetta jolloin saatana enkeleineen heitetään maan
päälle pitämään suurta vihaa.
Ilm 12:9 . Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja
saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja
hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
3. Sitten tulee ensimmäinen peto, eli antikristus
Ilm 13:1-3 Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea
ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, ja sen päihin oli
kirjoitettu pilkkaavia nimiä.
2. Ja peto, jonka minä näin, oli leopardin näköinen, ja sen jalat ikäänkuin
karhun, ja sen kita niinkuin leijonan kita. Ja lohikäärme antoi sille
voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.
3. Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun,
mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa..
Ensimmäinen peto nousee merestä. (kansojen merestä?) ja se on täysin
samalla tavalla varustettu kuin lohikäärme; seitsemän päätä ja kymmenen
sarvea. Ainoastaan kruunuja on seitsemän sijasta kymmenen. Lohikäärme antoi
pedolle voimansa ja; "koko maa seurasi ihmetellen petoa".
Ensimmäinen peto puhui 42 kk suuria sanoja ja pilkkapuheita myöskin Jumalaa
ja hänen majaansa ja taivaissa asuvia kohtaan (tarkoittaako temmattuja?)
4. Ensimmäistä petoa, eli antikristusta kumarretaan.
Ilm 13:8. "Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen jonka
nimi ei ole kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan,".
Uskovat eivät sitä kumarra, (siis vihan aikana uskoon tulleet?)
Onko siis tässä vaiheessa täällä vain ne joiden nimi ei ole elämänkirjassa?
Tässä kohdin oikein kehotetaan tarkkaamaan; "jolla on korva, se kuulkoon".
Kaikki uskosta osattomat ; ne joiden nimi ei ole elämänkirjassa, kumartavat
petoa ja tekevät sen kuvan kumarrettavakseen, sekä ottavat sen jälkeen
jokainen pedon merkin.
Uskosta osattomien varoittaminen pedon merkistä ei heitä pelasta, vaikka
siitä jotenkin onnistuisivat kieltäytymäänkin. On evankelioitava noita
uskosta osattomia ja kehotettava tekemään parannus ja kehotettava luopumaan
pedon kumartamisesta.
Pelastuminen ei lopussa muutu yksin pedon merkistä kieltäytymiseksi.
Varoittaminen yksistään pedon merkin ottamisesta on eksyttävää, on
varoitettava kumartamasta petoa ja sen kuvaa. Luopumushan tapahtuu jo tuossa
pedon kumartamisessa. Näinollen varmaan saatana ilomielin sallii
varoittamisen pedon merkistä, koska tuossa vaiheessa kun merkinnän aika on,
se on jo saanut saaliinsa kumartamaan petoa ja sen kuvaa ja uhrin nimi on jo
pyyhitty pois elämänkirjasta. Kumartamisesta kieltäytyneet on kaikki
tapettu. Merkistä ei voi kukaan tuossa vaiheessa elossa oleva kieltäytyä,
koska jäljellä on vain sellaisia ihmisiä joiden nimeä ei ole elämänkirjassa.
Elossa on vain niitä jotka ovat kumartaneet pedon kuvaa.
Ilm 13:8. "Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka
nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman
perustamisesta."
Pelastuksen perusta pysyy samana siis loppuun asti:
"Usko Herraan Jeesukseen niin pelastut". Ei pelastuksen ehto muutu
lopussakaan miksikään toiseksi.
lauantai 6. joulukuuta 2008
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti